Kiva herätys tänä aamuna. Olin vielä ihan unten mailla ja pöpperössä puoli kymmenen aikaan, ja jo silloin joku vieras pistäytyi vierailulle, nauroi ja yksi äänekkäästi, puhui niin että talo raikui. Minä en tiedä miksi, mutta minä olen alkanut nukkua ihan tuhottoman pitkään ja herätessäni olen todella tokkurainen. Johtuukohan talvesta?

Tökeröistä vieraista puheenollen: viime jouluaattona (siis -04), jouluaterian aikana, taloomme astui tökeröin henkilö jonka olen ikinä tavannut. Vieläkin ihmetyttää tuollainen köytös. Olin perheeni kanssa syömässä äidin herkullista jouluruokaa, radiosta soi hiljaa tunnelmallista musiikkia, valot oli himmennetty, ja oli muutenkin ihanan jouluinen tunnelma. Olimme lopettamassa pääruokien syömistä, äiti oli ottanut esiin jälkiruokakulhon, kun ovelta kuului koputus ja joku isän tuttu astui sisään, äijä jolla oli haalarit ja talvisaappaat. Ensireaktio oli: "noh, kyllä se kohta lähtee, näkehään että me ollaan syömässä." Vaan ei. Äijä vain jatkoi juttelua isän kanssa. Viiden minuutin päästä lähdin pöydästä, otin jälkiruokaa ja menin siskoni seuraksi olohuoneeseen (hän oli lähtenyt melkein heti kun vieras oli rymistellyt sisään). Se äijä lähti n. 20 minuutin kuluttua.
Ei voi muuta sanoa kuin että mahtoi olla sokea ja sian käytöstavat omaava mies.

Toivottavasti meillä on enemmän onnea jouluvieraiden (niiden puuttumisen) suhteen tänä vuonna.


Kohta pitäisi mennä liikenteeseen, kun sisko pitää kuskata kouluun. Urat tiessä ovat rasittavia, mutta ainakaan tuolla ei pyrytä lunta.


Sain vastauksen HoN:in papilta, missä selitettiin että vanhempien kirjoitettu lupa pitää lähettää etanapostilla USA:an. Posti.fi -sivuille siis, sieltä katsomaan tietoa postituksesta. Ei hätää, lähettäminen maksaa korkeintaan 1, 50 ja kirje saapuu perille maks. kymmenessä päivässä.


Winter Wonderland on hyvä kappale.