Tuli tunne että pitää aloittaa uusi "elämä" ihan muualla kuin Livejournalissa. Jokin paikka mihin voi kirjoittaa ihan omia juttuja, ilman pelkoa että muiden luomat ennakko-odotukset häiritsevät. Pidän kyllä vanhoista blogikavereistani, mutta kaipaan uutta. Menneisyys voi kahlita.

Blogini nimestä: Djhwt + y. Näyttää randomilta kirjainyhdistelmältä, mutta se ei ole sitä. Se on muinaista egyptiä, ja se on Djehuty, tai Thoth, kuten Hänet paremmin tunnetaan. Minä olen Kemetic Orthodoxyn alkutaipaleella. KO on uskonto, tarkemmin sanottuna muinaisen Egyptin (omalla kielellään Kemet) uskonto, joka on elvytetty henkiin. Minä olen n. kolmen vuoden ajan etsiskellyt sitä omaa juttuani uskonnossa. Satanismi (LaVeyiläinen), shamanismi ja toteemieläimet, eklektinen. Satanismin aloitin koska silloin (vuonna 2003 syksyllä) sovin satanismin julkilausumien asettamiin "ehtoihin". ("Satanistiksi synnytään, ei tulla.") En kuitenkaan ollut kokonaan tyytyväinen ko. uskontoon, ja luulin olevani tekopyhä. Enää en sovi satanismiin, mutta se on sopiva uskonto niille jotka siihen ovat tyytyväisiä.

Kemet taas. (Blogissani aion käyttää sanaa Kemet muinaisen Egyptin sijaan.) Se on ollut miltei elinikäinen intohimo. Ensimmäinen muistoni Kemet-kiinnostuksestani on vuodelta 1992, jolloin olin kuusivuotias (tai jotain sinnepäin.) Meille tuli tilauksena eräs lapsille/nuorille suunattu tiedekirja-sarja (kovakantinen, noin 200 sivua). Kirjoissa oli juttua eläimistä avaruuteen. Minulla on kaksi vuotta nuorempi sisko, ja sanoin hänelle: "toivottavasti noissa kirjoissa olisi joskus juttua Egyptin pyramideista ja niiden salakäytävistä." Hän ei ollenkaan ollut kiinnostunut, mutta minä rakastin Egyptiä. Innostus on jatkunut tähän päivään saakka.

Entä uskontoni? Nyt se on minusta ollut aika päivänselvä asia, että joskus löytäisin tämän uskonliikkeen nimeltä Kemetic Orthodoxy. House of Netjer on sivusto jolle päädyin. (House of Netjer, eli HoN, on vain yksi järjestö joka laskee itsensä kemeettiläiseksi.) Monet jäsenet sanovat että suurin osa löytää KO:n (Kemetic Orthodoxy) Bastin tai Yinepun (Anubis) avulla. Se tieto tuli minulle iloisena vahvistuksena. Kesäkuun 2005 alussa en ollut ikinä kuullutkaan KO:sta, saati tiennyt että täällä maailmassa oli järjestö joka uskoi Kemetin jumaliin. Aikaisemmin olin ajatellut: "jos löytyisi uskonhaara joka palvoisi Egyptin jumalia, liittyisin heti mukaan."
Kuitenkin, viime kesäkuun puolessavälissä minussa oli herännyt tarve löytää se "minun uskontoni". Luin wiccasta, mutta se ei kolahtanut. Eräänä yönä, maatessani sängyssä odottaen unta, tunsin/vaistosin miten jokin istui sänkyni reunalla, pitäen kättänsä minun päälläni. En pelännyt, ja tiesin heti että "tämä on Bast." Bast "istui" (ei fyysisessä mielessä) siinä jonkin ajan, ja minä nukahdin.
Aamulla aloitin tiedon etsimisen netistä, ja törmäsin Kemet.org nimiseen sivustoon. Olin ihan ällikällä lyöty. Täällähän oli ihmisiä jotka olivat elvyttäneet Kemetin uskonnon! Rekisteröydyin foorumille ja luin innolla muiden kokemuksia.
Bast oli johdattanut minut oikealle polulle.

Heinäkuusta syyskuuhun minulla oli vaikeuksia uskonnon kanssa, kunnes lokakuussa (ollessani saunassa, jos ollaan tarkkoja) päätin hetken mielijohteesta rukoilla Netjerille (Kemetin jumalalle) että hän auttaisi minua uskomaan. Päätin etten kiiruhtaisi tai pakottaisi uskoani mitenkään, antaisin sen vain tulla jos on tullakseen. Se auttoi, sillä minä uskon yhä. Se on iso saavutus minulle, sillä aikaisemmat yritykseni ovat kestäneet maksimissaan yhden kuukauden.

House of Netjer järjestää n. kolmen kuukauden välein "aloittelijan kursseja" (Beginner's class), ja aion luultavasti  kirjautua seuraavaan joka alkaa joskus tämän kuun lopussa.Alaikäisten tai henkilöiden jotka ovat taloudellisesti riippuvaisia toisesta tulee saada kirjallinen lupa vanhemmaltaan/vastaavalta henkilöltä, jotta saisivat aloittaa kurssin. Kurssi ei kuitenkaan sido mihinkään ja on ilmainen. Minä olen 19 vuotta vanha, mutta asun vanhempieni luona, joten lupa täytyy saada. Se vähän huolettaa, mutta 99% varmuudella saan luvan. Katsotaan, katsotaan.

Djehutylla on tärkeä paikka sydämessäni tällä hetkellä. On luultavasti Hänen ansiotaan että sain inspiraation luoda tämän blogin, sillä en ole mikään romaaneja kirjoittava tyyppi. (Djehuty keikkuu käyttäjäkuvassani myös.)


Okei, ei ole paljon muuta asiaa nyt. Blogissani tulen luultavasti käsittelemään uskoani, omaa päivittäistä elämääni, kommentoimaan maailmanmenoa, tai purkamaan tunnepaineita.